bmfitt delft

Een goede Personal Trainer word je mede door te luisteren naar je klanten en de juiste bijscholing. Daar zijn wij bij BMFITT groot door geworden. Inmiddels is BMFITT flink gegroeid en hebben meerdere Personal Trainers zich aangesloten. Het werkgebied van BMFITT is geheel Zuid Holland en in het bijzonder Delft en omliggende gemeentes.

Volg ons
bmfitt delft

Zet jij 10.000 stappen op één dag? Meer over de beweegnorm.

Gezonde leefstijl

Zet jij 10.000 stappen op één dag? Meer over de beweegnorm.

De Gezondheidsraad publiceerde laatst de nieuwe beweegnorm. Wij van BMFITT weten al veel langer hoe het zit. Dagelijks een half uur matig intensief bewegen en 3 x per week krachttraining oefeningen zijn goed voor je gezondheid. Maar hoe zit dat nou eindelijk met die 10.000 stappen op een dag?
Daar gaan wij het vandaag eens over hebben.

 

Sporten is goed, bewegen is beter

Als je een baan hebt waarbij je veel zit, zoals kantoorwerk of je bent chauffeur, dan kan het zijn dat je niet aan de beweegnorm komt. Ook al kom je meerdere keren langs bij één van onze Personal Trainers, is het vaak wel moeilijk om op alle andere dagen te voldoen aan deze beweegnorm. Het is niet altijd een optie om iedere dag je fiets naar je werkt te pakken of lange wandelingen te maken tussen de middag. Wat echter wel kan, is op de dagen dat je de norm niet haalt, meer voetstappen te zetten. Het is namelijk bewezen dat 10.000 voetstappen op een dag, net zo effectief is, als een half uur matig intensief bewegen.

 

De Remi regel

Ken je dit?
Gezellig voor je collega’s koffie halen of post meenemen op een afdeling? De ‘Remi regel’ is hier ook een goede oplossing voor, om aan meer voetstappen te komen. Je haalt namelijk niet meer voor een ander, maar ieder haalt koffie voor zichzelf. Remi staat voor ‘alleen op de wereld’ en zo tragisch willen we het natuurlijk niet maken. Maar allen één activiteit voor jezelf doen, in plaats voor elkaar, geeft wel meer beweging en dus meer voetstappen.

 

Triggers die helpen om meer voetstappen te zetten

– Neem bij iedere keer dat je de trap neemt de eerste 5 treden 2 keer.
– Zet de vuilnisbak een bureau verder.
– Kies bij toiletbezoek altijd het verste toilet die beschikbaar is in het gebouw.
– Ga bij ieder telefoongesprek staan en marcheer op de plaats.

 

Meten is weten

Wij van BMFITT stellen een app ter beschikking waar je eenvoudig het aantal voetstappen dat je op een dag maakt kunt meten. Dat kan je telefoon zelf zijn door hierop een app te installeren of een Fittbit aan te schaffen en te koppelen aan je app. Je zult er verstelt van staan hoeveel resultaat deze tips zullen hebben.

Meer weten? Neem vandaag nog contact met ons op.

GRATIS INTAKE

Zet jij 10.000 stappen op één dag? Meer over de beweegnorm. 1

PLAATS REACTIE

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.