bmfitt delft
Over ons

Een goede Personal Trainer word je mede door te luisteren naar je klanten en de juiste bijscholing. Daar zijn wij bij BMFITT groot door geworden. Inmiddels is BMFITT flink gegroeid en hebben meerdere Personal Trainers zich aangesloten. Het werkgebied van BMFITT is geheel Zuid Holland en in het bijzonder Delft en omliggende gemeentes.

Volg ons
bmfitt delft

Wat zijn jouw overlevingskansen bij corona

Wat zijn jouw overlevingskansen bij Corona

Wat zijn jouw overlevingskansen bij corona

De cijfers liegen er niet om

Het RIVM heeft een lijst gemaakt met kwetsbare groepen die een hoger risico op ernstige klachten krijgen door het coronavirus. Hieronder vallen mensen met ernstig overgewicht. Een op de drie corona patiënten die opgenomen zijn op de IC heeft overgewicht. Ernstig overgewicht heb je als je BMI boven de 30 is. Heb je een BMI tussen de 25 en 30 dan heb je overgewicht. In Nederland heeft ruim 50% van de bevolking overgewicht tot ernstig overgewicht. Tijd voor aktie!

Overgewicht zorgt voor meer gezondheidsrisico’s

Mensen met overgewicht hebben vaker risico’s op metabole ziektes als te hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten en diabetes. Hierdoor is de weerstand ernstig verzwakt en kunnen de gevolgen bij het oplopen van corona ernstig zo niet fataal zijn. Het is niet zo dat je automatisch meer risico hebt op een ernstig verkoop van het virus maar de kansen nemen wel toe. Er is maar een manier om deze kansen en risico’s te verminderen en dat is zorgen dat je vetpercentage naar beneneden gaat. Gewicht verliezen dus.

Maak een eetplan en zoek hulp

Alles draait om de energiebalans. Minder en gezonder eten en meer bewegen zijn de manieren om een lager lichaamsgewicht en dus BMI te krijgen. Je kan natuurlijk veel zelf doen echter is bewezen dat door zelf doen niet veel mensen duurzaam afslanken. Het maken van een eetplan kan je helpen om overzicht te krijgen wat goed gaat en wat beter kan.
Een eetplan maken doe je zo:

  • Hoe ga ik mijn voeding aanpassen?
  • Wanneer begin ik?
  • Wat is mijn doel?
  • Ga ik dit samen met gezinsleden of een vriend(in) doen?
  • Zoek hulp van gewichtsconsulent

Op de eerste vraag: Hoe ga ik mijn voeding aanpassen hebben wij de volgende tips:

  • Kies voor kleine aanpassingen in je voeding.
  • Verklein de porties: eet iets minder vlees, brood, aardappelen, rijst of pasta.
  • Probeer minder te snoepen, neem vaker fruit of groenten tussendoor.
  • Vergelijk de hoeveelheid calorieën, vet, eiwitten en koolhydraten op etiketten.
  • Kies voor volkorenproducten voor een voller gevoel.
  • Besmeer je boterham dun met margarine.
  • Ga niet elke dag op de weegschaal staan, maar kies voor een vast moment in de week.
  • Beloon jezelf als het goed gaat, dat stimuleert om door te gaan.
  • Maak een afspraak met de gewichtsconsulent om volhouden te stimuleren

Wat kan de gewichtsconsulent van BMFITT voor jou betekenen?

Een gewichtsconsulent weet alles over gezonde voeding maar kan ook helpen om onderliggende oorzaken aan te pakken en gedrag te monitoren. Vaak weet je wel wat beter kan maar is volhouden en de juiste stappen nemen moeilijk. Heb jij ook al verschillende diëten uitgeprobeerd en was volhouden echt te moeilijk? Dan ben je bij een gewichtsconsulent van BMFITT op het juiste adres. Wij adviseren niet om een dieet te volgen maar kijken hoe je met kleine stapjes die je vol kunt houden duurzaam resultaat kan boeken. Succes gegarandeerd.

Aan de slag met voeding en bewegen

Je kan iedere dag starten om te werken aan een gezonder BMI. Hierdoor verlaag je de risico’s om ernstige gevolgen op te lopen als je het coronavirus krijgt. Gun jezelf persoonlijke coaching om dit voor elkaar te krijgen. Maak vandaag een afspraak voor een intake.

ADD COMMENT

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.