bmfitt delft
Over ons

Een goede Personal Trainer word je mede door te luisteren naar je klanten en de juiste bijscholing. Daar zijn wij bij BMFITT groot door geworden. Inmiddels is BMFITT flink gegroeid en hebben meerdere Personal Trainers zich aangesloten. Het werkgebied van BMFITT is geheel Zuid Holland en in het bijzonder Delft en omliggende gemeentes.

Volg ons
voeding

Vasten (intermittent fasting) als oplossing….voor wat?

Intermittent-fasting1

Vasten (intermittent fasting) als oplossing….voor wat?

Je leest er steeds meer over, vasten, fasting of te wel periodiek niet eten. Er zijn diverse claims over deze manier van eten. Je zou afvallen, gezonder worden en je fitter voelen In deze blog lees je wat het inhoud en of deze claims allemaal kloppen.

De meest gebruikte vasten diëten

Op dit moment zijn er diverse soorten vasten programma’s in de omloop. Ze worden aangekondigd als Intermittent fasting wat betekent, periodiek vasten.
Zo is er het 16:8 dieet. Je drinkt dan 16 uur alleen water, thee of koffie zonder toevoegingen en eet niets. Hierna mag je acht uur alles eten en snacken.
Een variant is de 25/100%. Dat houdt in dat je de ene dag 25% eet en drinkt van je normale calorie inname en de dag erna 100%.

Is het goed voor je gezondheid?

Uit onderzoek is gebleken dat je inderdaad afslankt met deze manier van vasten. Dat kan ook niet anders want je krijgt structureel veel minder kcal. binnen. Ook het cholesterol en andere bloedwaardes waren gunstig. je zou dan toch denken dat Intermittent fasting een goede manier is om af te slanken en dat het een boost geeft voor je gezondheid. Er kunnen echter wel wat kanttekeningen worden bijgeplaatst.

Effecten voor de langere termijn

Net als alle diëten is is het belangrijk om naar de langere termijn effecten te kijken. Het is belangrijk dat je wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt dus zal je op moeten letten dat je een evenwichtig voedingspatroon hebt in de dagen dat je eet. Er op los snacken is niet echt een goed idee. Een risico is ook het constante honger gevoel tijdens het vasten en dat went eigenlijk nooit. Op de loer blijft het dat je een enorme behoeft krijgt aan craving (snaaien). Net als alle diëten is volhouden van een dieet voor de langere termijn effecten belangrijk. Dit dieet zal moeilijk vol te houden zijn. 
Ook is het zo dat je eetgewoonten niet echt veranderd door dit dieet. Ons advies is om te kiezen voor een verantwoord eetpatroon.

Het BMFITT team kan je daarbij helpen. Wil je meer informatie? Stap eens binnen voor een gratis intake.

ADD COMMENT

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.