bmfitt delft

Een goede Personal Trainer word je mede door te luisteren naar je klanten en de juiste bijscholing. Daar zijn wij bij BMFITT groot door geworden. Inmiddels is BMFITT flink gegroeid en hebben meerdere Personal Trainers zich aangesloten. Het werkgebied van BMFITT is geheel Zuid Holland en in het bijzonder Delft en omliggende gemeentes.

Volg ons
paul sosef

Paul Sosef

, ,

In augustus 2018 woog ik 140 kg ik ben 1.70 lang dus ik was een bolletje aan het worden
Het beperkte mij mobiliteit enorm, ik kreeg last van mijn knieën, ik ging traplopen vermijden, had weinig energie over na mijn werk, kon nauwelijks mijn schoenveters vastmaken sokken aantrekken werd ook al lastig.

Het was hoog tijd om wat kilo kwijt te rakken, maar dat had ik al meerdere keren gedaan en elke keer werd ik daarna zwaarder dan wat ik geweest was. Op de camping kwam ik in contact met een gast die een koolhydraat arm dieet volgde en de kilo vlogen er van af. Ik ben dit gaan volgen. Met een koolhydraat dieet eet je geen aardappelen pasta en brood. In plaats daarvan meer groente groenvoer en klein stukje mager vlees (kip). Naast het dieet ben ik 2x in de week gaan zwemmen. Stukje lopen als de zon scheen, de alcohol alleen nog bij speciale gelegenheden, niet meer snoepen (ben gek op pinda’s), en geen koekjes bij de thee en koffie. Een jaar later was ik 30 kilo kwijt.

Ik was als de dood dat ik weer terug zou vallen in mijn oude gedrag dus ik besloot hulp in te huren. Ik ben bij BM Fitt terecht gekomen, bij Bas Mergler aan de Industriestraat in Delft. Ik woog op dat moment 110 kg maar wilde graag terug naar de dubbele cijfers. Ik huurde Bas in om mij daarbij te helpen.

Ik kwam erachter dat bewegen belangrijk is maar dat voeding tocht de basis is om goed op gewicht te komen en te blijven. Ik begon met een App. mijn voeding bij te houden. Ik mocht van Bas maximaal 1850 calorieën op eten en in de App. hield ik dit bij. Met de App. kon precies bijhouden hoever ik was. Ook kon je zien hoeveel vetten, eiwitten en koolhydraten je opeet en de balans ertussen.

Het koolhydraat arm dieet werd losgelaten. Wat kan een aardappel na jaar lekker zijn!

De manier van eten klaarmaken heb ik aangepast ik gebruikte veel te veel olijfolie en vetten bij het klaarmaken van mijn stukje vlees. Ik bak mijn stukje kip nu in maximaal 10 gram Croma en de rest van het vocht komt uit de champignons. Ik ging meer groente en meerdere verschillende groentes eten en meer groenvoer. Als lunch 2 boterhammen met mager beleg kip, ham of rookvlees. Als ontbijt een appel, paar mandarijnen een kiwi en wat yoghurt.

Inmiddels is het mij wel duidelijk dat als je goed wil afvallen en op gewicht wil blijven je leven anders moet inrichten. Naast voeding moet er ook meer gaan bewegen. Als je niet bereid bent om deze 2 zaken te veranderen zal je als een jojo weer terug vallen in je oude voeding en beweging patroon. Met alle gewichtstoename problemen tot gevolg.

Met hulp van Bas heb ik eindelijk het gevoel dat ik mijn gewicht onder controle kan houden. Ik mijd geen trappen meer, voel mij als herboren, knieën voelen goed aan en ik heb veel meer energie om leuke dingen te ondernemen.

Dank je wel BMFitt
Paul Sosef