bmfitt delft

Een goede Personal Trainer word je mede door te luisteren naar je klanten en de juiste bijscholing. Daar zijn wij bij BMFITT groot door geworden. Inmiddels is BMFITT flink gegroeid en hebben meerdere Personal Trainers zich aangesloten. Het werkgebied van BMFITT is geheel Zuid Holland en in het bijzonder Delft en omliggende gemeentes.

Volg ons
bmfitt delft

Ken jij de Remi-regel al? Tips om meer te bewegen.

remi regel

Ken jij de Remi-regel al? Tips om meer te bewegen.

Een of twee uur sporten in de sportschool of zelfs bij een Personal Trainer zijn prima investeringen in een gezond lichaam maar is niet voldoende. Echt resultaten boek je door iedere dag voldoende te bewegen. In deze blog tips om meer te bewegen.

De Remi-regel, niet alleen zijn maar wel doen

Wellicht gaat het bij jou ook zo op je werk. Om de beurt wordt er door één collega koffie/thee gehaald voor de afdeling. Iedereen kent het verhaal van Remi. Hij was alleen op de wereld. De Remi-regel is dat iedere voor zichzelf koffie/thee haalt. Dat zijn toch weer enkele loopjes op een dag extra.

Verplaats je afvalbak

Of het nou op je werk is of thuis. Een mens produceert heel wat afval. En dat afval  moet natuurlijk in de daarvoor bestemde afvalbak. Door deze afvalbak 10 meter verder te verplaatsen zul je veel meer loopjes hebben. Op je werk is dit een extra beweging door op te staan, te lopen en weer te gaan zitten. Thuis gebruik je de afvalbak het meest als je in de keuken bent. Door hem buiten te zetten of in de hal zal je meer voetstappen zetten.

Bij iedere pauze een wandeling en 10 squats

Op je werk en je vrije dag neem je vast regelmatig een pauze. Of dit nu een lunchpauze is of een koffiebreak. Wen jezelf aan om te gaan wandelen en een paar oefeningen te doen. Al is het maar 5 minuten wandelen. Stel je doet dat 5 keer per week 2 keer. Dat is 50 minuten extra bewegen in een week. Tikt lekker aan als je dit optelt in een jaar. Start met 5 squats en eindig met 5 squats en je versterkt ook nog je spiermassa.
Een extra tip voor dames die hakken dragen. Zorg dat je altijd gemakkelijke loopschoenen bij hebt zodat dit uitnodigt om meer te wandelen.

Niet de auto maar de fiets of OV

Zittend in je auto naar je werk om de hele dag zitten achter je scherm te werken. Herken jij jezelf hierin? Heel klassiek is natuurlijk de tip om de je auto wat vaker te laten staan en met de fiets naar je werkt te gaan. Is dit geen optie dat zou het OV een andere manier zijn om op je werk te komen. Loopje naar de bus of treinstation is dan extra bewegen. Als dat ook geen optie is dan adviseren wij om je auto verder van je werkt te parkeren. Gewoon een paar straten verder. Je loopt dan zo toch iedere dag extra.

Registreer je stappen

Je kan heel eenvoudig een app installeren op je telefoon die je stappen registreert. Door met jezelf of met familie/collega’s in een soort van competitie te zitten kan je er voor zorgen dat je een minimaal aantal stappen per dag haalt. Zo geeft bewegen ook nog een funfactor.

Wil jij meer tips om meer te bewegen tijdens je alle daagse leven? 

Het BMFITT team kan je daarbij helpen. Wil je meer informatie? Stap eens binnen voor een gratis intake.

PLAATS REACTIE

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.