bmfitt delft
Over ons

Een goede Personal Trainer word je mede door te luisteren naar je klanten en de juiste bijscholing. Daar zijn wij bij BMFITT groot door geworden. Inmiddels is BMFITT flink gegroeid en hebben meerdere Personal Trainers zich aangesloten. Het werkgebied van BMFITT is geheel Zuid Holland en in het bijzonder Delft en omliggende gemeentes.

Volg ons
bmfitt delft

Blijf (ook) buiten sporten en bewegen!

Blijf (ook) buiten sporten en bewegen! 1

Blijf (ook) buiten sporten en bewegen!

Veel weken is het dagelijks in het nieuws geweest. Wanneer de sportscholen en fitnesslocaties weer open gaan. Het kan je niet ontgaan zijn. Slimme en flexibele mensen hebben tijdens de lockdown dé oplossing gevonden om toch in beweging te blijven: Buiten sporten!

Wat de buitenlucht met je doet

Buiten sporten en bewegen, buiten in een groene omgeving is meer dan alleen aan je gezondheid en conditie werken. De buitenlucht, de kleur groen en de natuur hebben namelijk ook een rustgevende werking. Dat lijkt wat raar, moe worden en toch rust krijgen. Ook heeft groen en de natuur meer effecten op je gezondheid.
Voorbeelden waar een natuurlijke omgeving kan bijdragen aan gezondheid van mensen:

  • je herstelt van stress
  • het kan aanzetten tot sociaal contact
  • het kan bijdragen aan een beter immuunsysteem
  • het kan persoonlijke ontwikkeling en zingeving bevorderen
  • het kan stimuleren tot meer bewegen.

Als het je maar niet lukt om te starten

Bij het lezen van deze blog krijg je waarschijnlijk zin om te gaan starten met bewegen/sporten in de natuur. Misschien was je het al wel van plan. En nou komt het. Wat als het je maar niet lukt om te gaan starten. Wij hebben de oplossing. BMFITT verzorgt nu ook diverse buitensportmogelijkheden. De nadruk ligt hier op één op één of één op twee. Kies je voor één op twee dan worden de kosten gedeeld. Het is gebleken dat als je onder begeleiding sport het ook als stok achter de deur werkt, om te gaan. Als het dan in je agenda blijft staan en je gaat regelmatig, komt het gaan ook in je systeem. Na enkele weken wil je niet anders meer.

Bouwen aan je weerstand doe je zo

Wij zijn grote voorstander van buitensporten/bewegen. Dit is één van de velen acties om je weerstand een boost te geven. We zetten alleweerstand bevordende tips voor je op een rij:

  • Beweeg iedere dag minimaal een half uur in de buitenlucht
  • Eet gezond, gevarieerd en niet te veel
  • Zorg voor voldoende slaap
  • Rook niet en drink geen (of maximaal een glas per dag) alcohol
  • Maak tijd voor sociale contacten
  • Maak tijd voor ontspanning

Buitensporten? Het team van BMFITT staat voor klaar!

Het BMFITT team staat weer voor je klaar. Neem vandaag nog contact met ons op voor het maken van een gratis intake.

ADD COMMENT

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.